Za bílými jeleny

12. září 2016 v 8:16 | Lucille Daryl |  Zážitky

Ve Žlebech jsem jako malá byla s mamkou a sestrou několikrát. Za ty roky jsem ovšem zapomněla, jak krásná tam ta obora je. Poslední dobou bych pořád někam výletila a už dochází nápady na něco, co není úplně z ruky, a tak nás napadly právě Žleby. Na zvířata je zkrátka nálada pokaždé. Měli jsme v plánu i Zámek, ale tak nějak mi na něj nezbyla energie. Byla jsem z toho vedra úplně vyřízená, měla jsem těžké nohy ještě z práce a navíc jsem byla hrozně hladová, protože jsem si svačinu snědla už v autě.

Jeli jsme sice úplně divnou cestou, ale dojeli jsme, to je hlavní. Vydali jsme se krásným parkem pod zámkem, kterým vedla cesta do obory. Ta zámecká zahrada a všechno kolem je tam tak krásné, že jsem fotila o sto šest. Teď mě docela mrzí, že jsme se na ten zámek nemrkli, ale Žleby jsou poměrně blízko a tak se tam určitě ještě někdy podíváme. Ani si nevzpomínám, jestli jsem někdy byla uvnitř, ale je dost možné, že kdysi dávno se školou ano. Ale to se nepočítá. V těch dobách jsem něco, jako je prohlídka zámku či hradu, nedokázala ocenit a přišlo mi to jako nudná záležitost. Ale teď zpět k oboře - bylo tam nádherně! Přijeli jsme zrovna když se krmili bílí jeleni, takže jsme je viděli hezky zblízka a pár fotek se mi podařilo ukořistit. Potom jsme si prohlídli všechny dravce a prošli si zbytek obory. Je to tam maličké, ale zvířata mají prostory nádherné a celkově ta atmosféra je tak neuvěřitelně klidná, že to byl opravdu nádherný relax. Bylo tam prostě božsky. Stačilo nasát ten čerstvý vzduch a poslouchat zvuky přírody... Nádhera! Tohle je přesně ta nejlepší možnost výletu, když se vám chce něco podniknout a zároveň trochu lenošit a odpočívat. Lidí tam bylo zanedbatelně málo a to jsem prostě potřebovala - odpočinout si na chvíli od nich.

Při cestě zpátky se samice bílých jelenů přemístily úplně blizoučko k ohradě, takže jsem hned využila příležitosti a skrz ohradu pořídila pár pěkných detailních fotek, ze kterých mám opravdu radost. A v tu chvíli jsem zjistila, že ty laně vlastně vypadají trochu jako lamy, velbloudi a kozy dohromady. Ale jsou neuvěřitelně roztomiloučké. Škoda, že se zblízka neukázal i ten nádhernej paroháč, ale nedá se nic dělat.

Ten den bylo opravdu hnusné vedro, takže cesta autem byla docela peklo a ačkoli bylo velice příjemné nechat se ofukovat z dokořán otevřených okýnek, další den jsem pěkně trpěla, jelikož mi ztuhla celá krční páteř, začalo mě bolet v krku a k tomu mě nejspíš roste moudrák, takže ten se mi ozval taky. A k tomu klimatizace v práci a dokážete si představit, jak mi asi bylo. Raději bych zůstala v té oboře a žila tam v ohradě s těmi jeleny. ♥

Nějaký ten detail během cesty do obory

Tak nějak jsem usoudila, že je na čase koupit lepší objektiv. Ten základní už mi přestává stačit, obzvlášť, když chci vyfotit něco, co je trochu dál a ještě přes ohradu.

Tady si mě všiml a moc nesouhlasil s tím, že ho fotím, když právě obědvá.

Zatímco tahle na mě mohla oči nechat.

Ale tahle mi docela hrozila..

Přišel se na mě podívat i prcek, ale po chvilce jsem ho přestala zajímat.

A tady jeden vychcechtanej mimozemšťan

Tady si představte takovou tu hudbu, kterou právě teď nemám čas najít a neumím ji ani popsat..

Prostě kouzelnej pohled..

A to nebych nebyla já, abych na závěr nebyla já. Opět jako šťastná výletnice s baťůžkem - tenhle je můj nejoblíbenější!
Za kvalitu fotek se omlouvám, přeukládala jsem je na rychlo a tak mi vůbec nedošlo, že se sníží tak moc.